Στην ομάδα των Μεγάλων Προνηπίων του σχολείου μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους 12 θεούς του Ολύμπου. Καθώς γνωρίζαμε ήδη κάποια πράγματα για αυτούς, τα καταγράψαμε σε ένα χαρτί, ενώ σε ένα δεύτερο, σημειώσαμε όλα όσα θα θέλαμε να μάθουμε. Είδαμε ορισμένες εικόνες από τα βιβλία του σχολείου μας σχετικά με το παλάτι, όπου κατά τους αρχαίους Έλληνες κατοικούσαν οι θεοί. Στη συνέχεια, ο καθένας αποτύπωσε με τους μαρκαδόρους του με τον δικό του τρόπο το φανταστικό βασίλειο των θεών στο βουνό του Ολύμπου.

Είδαμε εικόνες από την είσοδο του παλατιού στον Όλυμπο και τον βασιλιά των θεών, τον Δία, ο οποίος είχε δύο μεγάλα πιθάρια, του καλού και του κακού. Ανάλογα με τις πράξεις του κάθε ανθρώπου, του έστελνε χαρές ή συμφορές. Έτσι, κάναμε μία ομαδική χειροτεχνία με τα δικά μας πιθάρια, γράφοντας πάνω από το καθένα τις πράξεις που πιστεύουμε ότι προκαλούν τη χαρά ή τον θυμό του θεού Δία.

Διαβάσαμε πολλούς μύθους από τα βιβλία του σχολείου μας για να γνωρίσουμε τον κάθε θεό και όσα τον χαρακτηρίζουν. Εντύπωση μας έκανε ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και η αναμέτρησή τους για να δώσουν το όνομά τους στην πόλη της Αθήνας. Δανειζόμενοι υφάσματα από την τάξη του νηπιαγωγείου, αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε τον μύθο, μετατρέποντας την τάξη μας σε ένα μικρό θέατρο.

Ακόμα, διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε τον μύθο της Περσεφόνης. Επίσης, χωρίζοντας ένα γαλάζιο χαρτί σε δύο μέρη, αποτυπώσαμε την αλλαγή των εποχών και τη γη όπως είναι όταν η Περσεφόνη είναι στον Κάτω Κόσμο με τον βασιλιά Πλούτωνα, και όταν ανεβαίνει στη μητέρα της τη Δήμητρα στον Όλυμπο.

Συνεχίζοντας τους μύθους για το 12θεο, παρατηρήσαμε τον πίνακα του Μποτιτσέλι με τη γέννηση της θεάς Αφροδίτης. Μιλήσαμε για τις φιγούρες που παρατηρούνται σε αυτόν αλλά και για τα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ο μεγάλος ζωγράφος. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το θέμα του πίνακα στο χαρτί μας, σχεδιάζοντας τις φιγούρες με μολύβι, και χρωματίζοντάς τες με νερομπογιές. Το αποτέλεσμα μας κατέπληξε!

Έχοντας πλέον μάθει αρκετούς μύθους για τους 12 ολύμπιους θεούς, αντιστοιχίσαμε τον καθένα με το σύμβολό του και βρήκαμε το γράμμα-φωνούλα με το οποίο ξεκινάει το όνομά του. Τέλος, το κάθε παιδί έκοψε και ζωγράφισε το σύμβολο του θεού ή της θεάς που προτιμούσε.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Επικοινωνήστε με τη Παραμυθία!