(προτάσεις δραστηριοτήτων)

Κινητικά παιχνίδια:

1) Μετά τα μπαλόνια, οι χαρτοπετσέτες!
-Περπατάμε με την χαρτοπετσέτα στο κεφάλι χωρίς να πέσει.
-Περπατάμε με την χαρτοπετσέτα στην παλάμη (ή από μία σε κάθε παλάμη) χωρίς να πέσει (ή χωρίς να πέσουν).
-Περπατάμε με την χαρτοπετσέτα στην πλάτη χωρίς να πέσει.
-Κάνουμε κουτσό, με την χαρτοπετσέτα στηριγμένη στο σηκωμένο πόδι, χωρίς να πέσει.
-Σκορπάμε τις χαρτοπετσέτες στο πάτωμα και περπατάμε, χορεύουμε ή τρέχουμε ανάμεσά τους χωρίς να τις πατήσουμε.
-Ο ένας αφήνει την χαρτοπετσέτα από ψηλά και ο άλλος προσπαθεί να την πιάσει πριν πέσει στο πάτωμα. Κλπ, κλπ, κλπ.
2) Κίνηση-καθρέπτης: Στεκόμαστε απέναντι. Ο ένας παίρνει μια πόζα και ο άλλος τον μιμείται. Συνεχίζουμε. Κάνουμε παρατηρήσεις και διορθώσεις. Αλλάζουμε. Τώρα παίρνει πόζες ο άλλος. Επαναλαμβάνουμε τα προηγούμενα. Στη συνέχεια, η κίνηση γίνεται αργή και συνεχόμενη. Ο ένας οδηγεί, ο άλλος ακολουθεί σαν να είναι το είδωλό του στον καθρέπτη.

Παρατήρηση – μνήμη:

1) Ορίζω μία διαδρομή μέσα στο σπίτι, την διασχίζω παρατηρώντας προσεκτικά γύρω μου και, όταν την ολοκληρώσω, απαντώ σε ερωτήσεις σχετικά με τα όσα υπήρχαν στη διαδρομή (π.χ.: Πόσες καρέκλες συνάντησες; Τι έδειχνε ο πίνακας που κρεμόταν στον τοίχο; Ποιο ήταν το πιο σκοτεινό σημείο; Το πιο φωτεινό; Συνάντησες κάτι που θα ήθελες να τακτοποιήσεις; κλπ).
2) Στη διαδρομή που έχω ορίσει, πρέπει να βρω έναν αριθμό πραγμάτων που είναι κρυμμένα κατά μήκος αυτής της διαδρομής (π.χ. πέντε μικρά ανθρωπάκια/κουκλάκια, πέντε μπαλάκια κλπ).

Κουκλοθέατρο – δημιουργία ιστοριών:

Ζωγραφίζω διάφορες φιγούρες πάνω σε λεπτό χαρτόνι ή και χαρτί. Συζητώ γι’ αυτές και τους αποδίδω ταυτότητα, χαρακτήρα, κατάλληλη φωνή κλπ. Στη συνέχεια φτιάχνω και παίζω μικρές ιστορίες από τη ζωή τους (κάθε τόσο μπορώ να φτιάχνω και μια καινούργια ιστορία).

Ζωγραφική – συναίσθημα – σχέσεις:

Ζωγραφίζω την πιο μεγάλη επιθυμία μου (και οι Γονείς!) και την παρουσιάζω συζητώντας γι’ αυτήν. Στη συνέχεια, εκπληρώνουμε τις επιθυμίες μας αν μπορούμε (π.χ. καθόμαστε ήσυχα αγκαλίτσα για λίγη ώρα, φτιάχνουμε το αγαπημένο μας φαγητό ή γλυκό, οργανώνουμε ένα χορευτικό πάρτυ κλπ). Για τις επιθυμίες που δεν μπορούμε να εκπληρώσουμε, βρίσκουμε άλλες λύσεις, μέχρι να μπορούμε (π.χ. επικοινωνούμε με skype με τους αγαπημένους μας, ανταλλάσσουμε με ηλεκτρονικά μέσα γράμματα, ζωγραφιές ή φωτογραφίες, διασυνδεόμαστε με τους φίλους μας και παίζουμε παιχνίδια κλπ).

Μαθηματικά – γραμμές – αντίληψη του χώρου:

Φτιάχνουμε μικρά μπαλάκια από χαρτί (λεπτή κινητικότητα). Παίζουμε τα παιχνίδια: πολλά/λίγα (κρύβω στη φούχτα μου μία ποσότητα και ο άλλος μαντεύει αν είναι πολλά ή λίγα), περισσότερα/λιγότερα (κρύβω στη μία φούχτα μου μία ποσότητα και στην άλλη μιαν άλλη ποσότητα και ο άλλος μαντεύει σε ποια φούχτα είναι τα περισσότερα ή τα λιγότερα), μονά/ζυγά.
Με μια ποσότητα από μπαλάκια σχηματίζω γραμμές (οριζόντιες, κατακόρυφες, λοξές, καμπύλες ή σύνθετες) και ο άλλος επαναλαμβάνει με τα δικά του μπαλάκια την γραμμή που έφτιαξα.
Τοποθετώ τα μπαλάκια σε κάποια απόσταση (π.χ. μισού μέτρου) και σχηματίζω διαδρομές μέσα στο σπίτι που οδηγούν σε κάποιο χώρο ή σε κάποιο αντικείμενο. Διαβάζω ή αφηγούμαι και παίζω την ιστορία του Κοντορεβυθούλη.

Καθημερινότητα – δημιουργικότητα – αυτονομία:

Ελέγχω τον χώρο μου, εντοπίζω σημεία που θέλουν διόρθωση και σχεδιάζω και εκτελώ την διόρθωση αυτή (π.χ. ταξινόμηση των βιβλίων μου, τακτοποίηση και ξεκαθάρισμα των χαρτιών μου, βλέπουμε μαζί παλιές φωτογραφίες και τις ταξινομούμε, κατάλογοι με το περιεχόμενο των ντουλαπιών της κουζίνας κλπ, κλπ, κλπ).

Κόσμος – γνώσεις:

Επιλέγουμε θέματα (που μπορεί να είναι το αντικείμενό μας, να μας ενδιαφέρουν ή να τα αγαπάμε) και κάθε τόσο οργανώνουμε μια σχετική παρουσίαση στα παιδιά αξιοποιώντας σχετικά βιβλία που έχουμε, διαδικτυακό υλικό, βίντεο κλπ. Μπορούμε έτσι να «ταξιδέψουμε» σε πολλά μέρη (στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο ολόκληρο), να γνωρίσουμε την ζωή διαφόρων ζώων και φυτών, να επισκεφθούμε μουσεία και εμβληματικά κτίρια, να γνωρίσουμε το ηλιακό μας σύστημα και το διάστημα, να έλθουμε σε επαφή με βουνά, ηφαίστεια, ποτάμια, λίμνες, με τη ζωή στη θάλασσα και τον βυθό, να γνωρίσουμε πολιτισμούς και συνήθειες λαών, να γνωρίσουμε μουσικούς, ζωγράφους, γλύπτες κλπ, κλπ, κλπ.

Να μην ξεχνάμε βέβαια τη Μουσική και τον Χορό, τα Βιβλία και τα Παραμύθια, το Τάνγκραμ και το Τρίο-τρι, καθώς και όλα τα παιχνίδια που ήδη έχουμε μοιραστεί μαζί Σας και τα οποία μπορούν να επαναλαμβάνονται ή να παραλλάσσονται κατά την όρεξη και τη διάθεση τη δική Σας και των παιδιών.

Καλή διασκέδαση!

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Επικοινωνήστε με τη Παραμυθία!